Nytt utstyr ❤️

Hei 😊

 

Før påsken så bestilte eg et nytt regndekkent til hesten min fordi det bucasdekkenet som Mari har brukt dem siste 2-3årene som eg har hatt det. Det er godt brukt og mye brukt som har resultert i at bucasdekkenet til Mari har blitt både blekket av solen men også fått seg noen rifter med rompeområdet så Mari trengte virkelig et nytt et.
Har sjekket på forskjellige typer/merker og passformen men falt til slutt på det samme merke eg har i dem fleste dekkene hennes.
Var ganske usikker på størrelsen til tross for at eg er godt kjent med merke fordi det var enn annen type lukking foran på dekkenet enn det eg har hatt på noen andre dekken. Forskjellen på dette dekkenet med lukkingen er at det ikke er justerbart så hadde det ikke passet så hadde eg heller ikke kunne justert det slik eg kan på alle dem andre dekkene eg har, men takk og lov så passet det helt perfekt foran og tipsene eg fikk på diverse hestegruppen var til stor hjelp også. Eg som ikke har bil eller slik kan heller ikke reise til første høøks butikk for å handle der og se dekkenet og passformen med egne øyer. Eg må ta og stole på magefølelse når det kommer til å kjøpe ting på nett og ihvertfall når det kommer til størrelser.
Og er det 1 ting som kan variere veldig i størrelse så er det utstyr til hest om det er dekken, hodelag, grimer, beinbelegg, kopper osv. Mari kan ha cob størrelse i 1 ting og full på noe annet. Til og med x-full i noen få håndfulle ting vis det virkelig er lite i størrelsen, inntil nå så har eg ikke hatt behov for å gå opp til x-full i størrelse på noe utstyr til Mari.

Dekkenet vært prøvd på hun og eg har bilder av Mari jenta mi med et flott nydelig dekken som nå vil holde hesten min både tørr, varm og behagelig i regnvær.
Er det 1 ting hesten min fortjener så er det alt, og hadde eg vært rik så hadde nok den hesten hatt exstremt mye mer enn hva hun har i dag men rik er eg ikke så. Hesten min har det hun trenger for å være komfortabel og glad for hver dag som går. Bilder kommer under her etterpå, og for min del så er det veldig godt og få fikset et nytt dekken for ihvertfall dette året, også får vi se om det holder ut neste år også. Blir det øddelagt så får eg kjøpe nytt dekken neste år men med Mari så pleier eg å ha samme dekken i alt fra 2-3 år fordi hun sjeldent øddelegger dekkene sine. Noe som eg er veldig glad for, det gjør det billigere for min del at hesten min ikke er en dekken ødelegger.

 

Begge dekkene er i 50g som er perfekt for denne tiden av året, er både regndekken og halsdekken. Fin mørkeblå farge.

vi blogges til neste gang. ❤️

2 kommentarer
    1. Det er egentlig godt at du ikke er millionær, da hadde Mari blitt så bortskjemt at hun ikke ville pratet med oss vanlige 🙂 Mari virker som hun trivs veldig godt nå på stallen og har det bra <3 Men regndekken trengs nå på denne tiden av året. Og dette var ordentlig fint og passet jo perfekt. Hils Mari og gi en ekstra gulrot fra meg da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg