Beste hesten min ❤️

Hallo.

I går den 4.mars 2024 så hadde eg en liten økt på ridebanen med hjertehesten min som eg elsker mer enn alt, trente dressur og det gikk ganske bra.

Hadde litt mye energi dem første 5min i travarbeidet med gledeskast av hode og bare glede i hele kroppen noe eg alltids kjenner så godt på hesten min og eg kjenner så stor forskjell mellom når hesten min er superglad av lykke og glede og når hesten min rett å slett bare tester grensene. Og i dag var det ikke noe faenskap i det hun gjorde men ren GLEDE. Både ører og arbeidsvilje var på topp og til tross for at Mari synes det noe var utrolig tungt i travarbeidet så gjorde hun en veldig god jobb. Forstår godt at Mari kan synes at noen øvelser er tyngrene enn andre. Den hesten min jobbe ufattelig bra og gjør så godt hun kan når hun klarer å fokusere å ikke tenker på alt rundt seg men heller fokusere på hjelperene mine, fordi Mari kan bli både ufokusert og tullete til tider noen ganger. Men til tross for at hun noen ganger har den siden som kan komme fram av og til så er det så mye mer med den hesten som er såpass bra at den lille biten utenom blir en bagatell egentlig.

Er det 1 ting eg kan si med hånden på hjerte så er det at eg kjenner hesten min utrolig godt å kan i 99% av tiden se, føle eller merke på hesten min flere sekunder før hun tenker på å evt drive med noen tull. Eneste grunnen til at eg sier 99 og ikke 100 er fordi at hester et levende dyr med egne meninger som har både gode og dårlig dager og hesten min har traumer oppå alt annet så da kan eg ikke si 100% heller, hester er fight eller flight dyr som mange andre dyr er og kan ha dager/perioder der dem ikke føler seg 100% i formen hverken mentalt eller fysisk og det må respekteres, hester er store og sterke dyr som fortjener respekt uansett hva.

Litt bildedryss fra etter treningen i går under.

 

Rett før treningen ❤️

 

 

 

 

 

 

Beste hjertehesten etter endt trening i dag ❤️❤️ denne hesten gjør alltids sitt beste uansett hvor tøft, slitsomt å tungt det er ❤️❤️❤️❤️❤️

 

 

Vi snakkes til neste gang 😊

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg