Hopptrening

I dag var det klart for sprangtrening for meg og hesten min for å trene litt på veier, kommunikasjon å sammerbeid når vi skal ri en sprangbane som vi for øvrig ikke har ridd på 3år har kun hoppet et enkelt hinder i ny og ne. Høyden var heller ikke stor i dag men det er ikke høyden det kommer ann på.

vi startet med en oppvarming først uten bommer for å myke opp litt og etter det så vært det å varme opp med bommmer både på bakkenivå og forhøyet bom på 1 side. ( vil si at bommen er kun høyet på 1 ende mens den andre ligger på bakken ) ikke noe som hesten min forstod helt at skulle traves over men vi ga det 1 forsøk ihvertfall. Legger ut 1 bilde under her fra oppvarmingen.

 

Her er det 3 bilder av etter eg hadde fått varmet opp litt og startet på å hoppe hele banen

 

 

Litt justeringer må til inn i mellom

 

 

Veldig fin å lydig i dag

 

Hvorfor eg brukte store bokstaver er eg ikke sikker på men vært det, men hesten blir jo slik fordi hun elsker grenen og får veldig overtenning veldig fort og eg er jo vandt med både dem rare hoppene hennes og farten hun kan komme opp i så det går jo bra. Er ikke noe frykt i meg for min sikkerhet men eg blir nervøs for at hesten skal skade seg vis hun ikke hører på hjelperene mine spesielt i svingene hun til tider kan ta.
Men det er bare noe eg må jobbe mye med hele tiden og det gjør eg også i dressuren uavhengig av om eg trener kun skritt å trav eller skritt, trav og galopp.
Så til tross for ruske regn og surt vær så var hesten min veldig fin i dag og det gjør meg utrolig glad for det som skjer den 5.mai ❤️

 

mzvkYsMy2hY?si=eKsfxvOAsyZthuP9

 

Usikker på om eg har fått lagt til riktig men eg gir det 1 forsøk. Og det er bare å gå inn og sjekke den ut.

 

Det var det eg hadde for dette innlegget mitt

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg